Reflections on Surveys' Past and Future
In: Journal of survey statistics and methodology: JSSAM, Band 4, Heft 4, S. 463-475
ISSN: 2325-0992
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In: Journal of survey statistics and methodology: JSSAM, Band 4, Heft 4, S. 463-475
ISSN: 2325-0992
In: Methods, Theories, and Empirical Applications in the Social Sciences, S. 67-74
In: Methods, theories, and empirical applications in the social sciences: Festschrift for Peter Schmidt, S. 67-74
In: The public opinion quarterly: POQ, Band 75, Heft 5, S. 823-831
ISSN: 1537-5331
In: Public opinion quarterly: journal of the American Association for Public Opinion Research, Band 75, Heft 5, S. 823-823
ISSN: 0033-362X
In: International journal of public opinion research, Band 19, Heft 3
ISSN: 0954-2892
In: The public opinion quarterly: POQ, Band 70, Heft 5, S. 637-645
ISSN: 1537-5331
In: Public opinion quarterly: journal of the American Association for Public Opinion Research, Band 70, Heft 5, S. 637-645
ISSN: 0033-362X
In: Public opinion quarterly: journal of the American Association for Public Opinion Research, Band 64, Heft 1, S. 106-107
ISSN: 0033-362X
Argues that Louis Bolce & Gerald De Maio's "Religious Outlook, Culture War Politics, and Antipathy toward Christian Fundamentalists" (1999) wrongly assumes that the public defines religious fundamentalists as purely religious, when their evidence shows that the public interprets fundamentalists in terms of cultural & political stances. The real issue is whether the public perceives Christian fundamentalists in religious terms, & Bolce & DeMaio's moral argument & indictment of other groups as bigoted is contended to foment the very distrust & intolerance they lament. D. Weibel
In: Public opinion quarterly: journal of the American Association for Public Opinion Research, Band 64, Heft 1, S. 106-107
ISSN: 0033-362X
In: Public opinion quarterly: journal of the American Association for Public Opinion Research, Band 64, Heft 1, S. 117-119
ISSN: 0033-362X
In: The public opinion quarterly: POQ, Band 64, Heft 1, S. 106-107
ISSN: 1537-5331
In: Public opinion quarterly: journal of the American Association for Public Opinion Research, Band 63, Heft 3, S. 435-436
ISSN: 0033-362X
In: The public opinion quarterly: POQ, Band 63, Heft 3, S. 435
ISSN: 1537-5331
In: ZUMA Nachrichten, Band 22, Heft 42, S. 7-29
Untersucht wird die Praxis von Umfrageorganisationen, die Probanden durch materielle Anreize zur Beteiligung an Umfragen zu bewegen. Die Autorin erforschte die Folgen derartiger Belohnungen am Institut für Sozialforschung der Universität in Michigan und berichtet über ihre Erfahrungen. Dabei geht es insbesondere um die Auswirkungen materieller Anreize auf die Beteiligung an telefonischen, postalischen und direkten Befragungen. Im Rahmen einer Feldstudie wurde der Einfluß der Höhe materieller Anreize, der Art des Anreizes (Geld oder Geschenk) sowie des Zeitpunktes der Belohnung (vor oder nach der Befragung) auf die Antwortbereitschaft untersucht. Im Ergebnis zeigt sich, daß die Aussicht auf eine Belohnung die Motivation zur Teilnahme an Umfragen erhöht. Unbeeinflußt bleiben dagegen die Antworten der Probanden. Auf die Teilnahme an späteren Umfragen hat die Bezahlung ebenfalls keinen direkt nachweisbaren Einfluß. (prd)